Principiul reciprocitatii

Neata, oameni buni!

Asta e un articol pe care ma tin sa-l scriu de ceva zile si tot aman.
Intotdeauna am apreciat in mod deosebit oamenii care aplica in viata lor de zi cu zi acest principiu al reciprocitatii. Este, de fapt, faimosul proverb "Ce tie nu-ti place altuia nu-i face".
Iar acum ma refer strict la blogosfera: toti cei care avem un blog stim ca ne dorim ca numarul nostru de fani sa creasca (zilnic daca s-ar putea) dar si ca, pentru a avea un numar considerabil de fani, trebuie sa treaca ceva timp si, mai ales, trebuie sa muncim ceva la blogul nostru, nu? La urma-urmei, ceea ce postam noi pe blog e si o dovada de respect pentru semenii nostri, nu?
A avea un blog presupune oarecum si a socializa. Virtual, e adevarat, dar tot socializare se numeste faptul ca prin fanii nostri ajungem pe alte bloguri, si de pe aceste bloguri ajungem pe altele si tot asa. Unele ne plac, altele nu, pe unele devenim fani, pe altele nu. Aici intervine principiul asta al reciprocitatii. Daca cineva devine fan al blogului nostru, inseamna ca blogul i-a placut dar poate insemna si faptul ca persoana incearca sa ne transmita un mesaj "Ok, eu am devenit fan al blogului tau, te invit acum sa devii si tu fan al blogului meu. Merci!". Partea a doua aproape ca mai putin conteaza. Pentru ca, in conformitate cu acest principiu, ar trebui ca si noi sa devenim fan al blogului lor.
Ne putem intreba: "dar de ce, mie nu imi place blogul lui X". So what? X ne-a facut o ONOARE devenind fanul blogului nostru. Si se cuvine sa ii intoarcem favoarea! E simplu, nu ;)?