SUEDIA are nevoie de medici!

SUEDIA are nevoie de medici!
SUEDIA are nevoie de medici! Vino la singurul curs din Craiova asistat de un suedez nativ (40 lei/ora)! CLICK pe imagine pentru detalii!

17 November 2015

Food Art - mixed media cu branzeturi cum se....cuVin ;)

Acest articol este o noutate 100% pentru stilul blogului meu, dar poate ca 100% e cam mult spus. De ce? O sa vedeti repede de tot ;). 
Initial nu voiam sa particip la degustare pentru ca, in calitate de blogger, trebuia sa scriu pe blog despre asta si chiar nu stiam cum as putea lega asta de specificul blogului meu. Dar nu va fie teama, ca i-am spus colegului meu blogosferic, Daniel, si el imediat a gasit solutia: creeaza ceva care sa implice cumva elemente legate de vin si branza. Ideea lui era un suport de pahare facut din dopuri de pluta, care mi-a placut foarte mult, pentru ca totul era inconjurat de o rama foto in stil vintage. Numai ca, pe masura ce timpul trecea, mie imi veneau alte idei. Si uite asa am decis pentru ceea ce vedeti in imaginea de mai jos :). Ideea de a folosi stilul Artdeco a fost a sotului meu, Magnus, un mare fan al acestui stil. Thank you, baby!
"Gustul inseamna viata"
Panza de 60 x 20 cm

(Detaliu structura 3D)

Iar acum va voi povesti despre degustarea de branzeturi si vinuri la care am participat saptamana trecuta. Recunosc ca nu am mai fost la astfel de evenimente, desi dintotdeauna am fost interesata de domeniul culinar, imi place mult sa experimentez in bucatarie si consider ca a sti sa degusti un vin e o chestiune de cultura generala.
Acest eveniment a fost al doilea din seria de degustari menite sa promoveze vinurile autohtone, dar mai ales pe cele din regiunea Oltenia. Degustarile se vor desfasura lunar, si avem de "testat" cam 30 de producatori. Noroc ca producatorul de branza este unul singur, ca altfel cred ca ne-ar fi fost ceva mai greu. Glumesc :D. Degustarea de luna aceasta s-a desfasurat intr-o locatie ideala pentru un astfel de eveniment, si anume crama din Restaurantul Rex.

Toate degustarile se deruleaza dupa anumit tipic: avem cam 5 tipuri de vinuri de la un anumit producator (cate unul pe luna) - de data aceasta a fost vorba de Crama Oprisor - vinuri pe care le combinam cu 5 tipuri de branzeturi de la Delaco. La final, fiecare trebuie sa voteze pentru combinatia preferata si, daca are noroc, poate castiga si un premiu in produse ;).
Combinatia mea preferata a fost cea cu numarul 4, care a "imperecheat" parmezanul Grana Padano cu vinul Cabernet Sauvignon de La Cetate. Dintotdeauna mi-au placut branzeturile tari (indelung fermentate), spre deosebire de cele moi, iar Grana Padano a fost singura branza de acest tip oferita spre degustare de aceasta data. Mi-a placut sa aflu despre modul de condimentare a fiecarui tip de branza: indiferent ca e cu nucsoara, piper verde, negru, roz, cu ulei de floarea-soarelui (ultimele 2 au fost folosite pentru a condimenta parmezanul) sau cu smochine, mi se pare fascinant sa aflu astfel de informatii. In plus, despre Grana Padano am mai aflat ca are două "suflete", fiind un produs de baza în bucatariile stilate ale nobilimii, dar si un ingredient fundamental al bucatariei de zi cu zi a taranilor.
(credit fotografii: Daniel Botea)

A fost foarte placut, iar compania mai mult decat agreabila:
(credit fotografii: Daniel Botea)

Sunt deja curioasa unde se va organiza si ce combinatii vom testa la urmatoarea degustare, si mai ales la cea din ianuarie - o sa va spun atunci de ce tocmai aceea ;).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

background